PayPal - Rendszeres, automatikus átutalás lemondása, avagy megújuló előfizetés

FIGYELEM: Ez a leírás elavult!
A visszajelzések alapján a PayPal változása miatt a lenti megoldás már nem működik. Friss információk a hozzászólásokban.

PayPal

Manapság elterjedt fizetési lehetőség a PayPal fiókon keresztül történő manuális vagy automatikus tranzakció. Ez utóbbi annyit jelent, hogy egy bizonyos szolgáltatásra úgymond feliratkozunk, és rendszeres jelleggel egy adott összeg levonásra kerül az elérhető PayPal egyenlegünkből, vagy annak híján a megadott bankszámlánkról, ha hozzárendeltünk egyet a fiókhoz. A fizetésnek ez a része még mondhatni, egyszerű. Ráadásul úgy látom, a fizetésről több leírás szól, mint annak lemondásáról.

Az orrunk elé rejtve...

Na igen, a lemondás. Trükkös egy dolog. Először is jelenleg nincs, vagy én nem találtam közvetlen linket a feliratkozásaimhoz. Sőt, azt sem tudtam, hogy feliratkozásnak hívják. A PayPal leírásaiban pedig nem találtam ( könnyen lehet, hogy nem kerestem figyelmesen ) erre utaló instrukciókat. Valójában az orrom előtt volt a megoldás és többször elmentem mellette, mégsem vettem észre.

A lemondáshoz vezető út

Rögtön a főoldalon ( My Account fül, Overview link ) alul van egy táblázat a korábbi tranzakciókról. Ez viszont egy bizonyos időintervallumra vonatkozóan mutatja a listát. És itt nics lehetőség annak változtatására. A jobb felső sarkában viszont ott a "View all of my transactions" link, ami ugyanarra az oldalra visz, mint a szintén My Account fülön levő Hystory » Basic Search link is. Na most itt már állítható az időintervallum fix és tetszőleges időszakokra. Meg kell növelni annyira, hogy beleférjen a feliratkozás ideje is ( vagy gondolom, az utolsó utalás adataiból is elérhető a leiratkozás, de ezt nem tudtam kipróbálni már. ). A Show gombra kattintva frissül a lista. Illetve a lista feletti More filters menüben további szempontok szerint szűrhetők a tranzakciók. Jelen esetben például Subscriptions and agreements » Subscriptions. A kiválasztott tranzakció mellett látható a típus ( Type oszlop ). A feliratkozás a "Subscription Creation To" a feliratkozás, "Subscription Cancellation To" pedig a leiratkozást jelenti. Mindkettő mellett ott van a státusz is ( Payment status oszlop ), ami Active, ha még nem történt meg a leiratkozás. És Canceled, ha már megtörtént. Ettől jobbra a "Details" linkre kattintva olvashatjuk a tranzakció részletes adatait. És a feliratkozás esetén alul egy "Cancel subscription" feliratú gombra kattintva mondható le a feliratkozás. Még visszakérdez, hogy biztosak vagyunk-e benne, de azt elfogadva már többet nem von le a számláról pénzt.

Kategóriák: 
Megosztás/Mentés

Hozzászólások

Kisgomb képe

Hát, nekem ott van, hogy Aktív a feliratkozás, de olyan nincs sehol, hogy Cancel subscription. Ilyenkor mi van?

Rimelek képe

Azóta megint változhatott. Majd megnézem újra, ha hazaérek és megírom, mire jutottam.

Rimelek képe

Rájöttem, hogy nem tudom megnézni, mert nincs már régóta feliratkozásom. És nem is tervezem. De gondolom én, ha odáig eljutottál, akkor akkor a leiratkozásnak is ott kell lennie, csak talán más helyen. Nem alul, hanem felül. Vagy másképp hívják. Vagy nem megújuló. De akkor meg nem hiszem, hogy feliratkozás lenne. Pláne nem aktív.

Ha nem találod, esetleg készíthetsz egy képernyőképet kitakarva az adatokat. És elküldheted nekem emailben. Hátha feltűnik valami.

Anonymous képe

Erre most egy sokkal egyszerűbb mód van - persze innen is el lehet jutni a megoldáshoz. Belépés után Profil/My Money és "My preapproved payments" sor végén katt az "update"-re. Thats all.

Rimelek képe

Köszönöm a friss információt! Még hasznos lehet valakinek.

Anonymous képe

Sajnos így sem működik ami azért eléggé meredek. Sajnos én sem tudok leiratkozni egy havidíj fizetésről, mert nincs a paypalon leiratkozás vagy törlés gomb. Ezt mégis hogy képzelik???? Tudna valaki segíteni??? Előre is köszi!

Rimelek képe

Nem hiszem, hogy ne lenne megoldás. Mikor nekem kellett, akkor is csak nehéz volt odatalálni. Most meg már egy ideje nem vettem igénybe ilyen megújuló szolgáltatást.

Ha tudod, meg kéne próbálni a szolgáltató oldalán lemondani a szolgáltatást. Ha ott nincs erre lehetőség, akkor még fel lehet venni a kapcsolatot a szolgáltatóval. Hátha tudják a megoldást. Jó esetben a saját házuk táján levő lehetőségekkel tisztában vannak. A másik, hogy a PayPal supportjával (gondolom, van ilyen is) fel lehetne venni a kapcsolatot. Vagy megmondják, hogy hol iratkozhatsz le, vagy kijavítják a hibát, ha hiba miatt nincs valóban leiratkozás.

Szívesen utánanéznék, de nincs jelenleg aktív előfizetésem paypalon keresztül, így nem sokat látnék. Azért majd valamikor benézek legalább a menükbe.

Anonymous képe

A paypal minden feliratkozáskor küld egy e-mailt, és ennek az emailnek az alján megtalálható az információ:

To change or cancel your agreement with XXXXXXX, log in to your PayPal account, go to your Profile, and click My money. Update your agreement in the "My preapproved payments" section.

Anonymous képe

Én így töröltem az automatikus utalást. "Belépés után Profil/My Money és "My preapproved payments" sor végén katt az "update"-re. Thats all."
Kiválasztottam, hogy kitöl vonom meg az utalást. Behozott egy új ablakot és ott s "ca...." és meg kell erősíteni a sárga gombbal. Ennyi volt. :)

Köszönöm az infót. Hasznos volt!

Rimelek képe

Köszönöm a visszajelzést a sorstársak nevében! Így már többen megerősítettétek ezt a módszert.

Anonymous képe

A skypeon nem talállak, csak egy orosz valakit dob ki. Nekem sikerült törölnöm az utalást. Leírom részletesebben, hogy hogyan:
Amikor belépsz a kék fülek alatt van egy második sor:
"Overview, Top Up ....."ennek a végén találod a "Profile" cimkét, erre katt!
Ezután bal oldalon lévő cimkék között találod a "My Money"-t, amikor erre rákattintasz, megjelennek jobb oldalon a sorok. Kiválasztod felülről a negyediket "My preapproved payments". Ennek a végén katt az "Update"-re. Ekkor megjelennek az átutalási megbízások. Itt a sor elején rákattintasz a cég nevére, amelyiktől meg akarod vonni a további utalást. Így megjelennek az utalás adatai. A Status sorban katt a cancelre...erősítsd meg a megjelenő ablakban a sárga gombbal és már kész is! :) Ezután kapsz egy emailt a törlésről. Sok szerencsét!

Anonymous képe

Köszi nektek, végre sikerült törölni a fentiek alapján!

Badoo gyűlölő képe

Engem pont ezzel az autonatijus payment funkcióval rabolt le a Badoo nevű alkalmazás, amely elfelejtett szólni, hogy ő bizony beteszi magát ebbe a rendszeres fizetési listába. Egyszer meglepődötten látom, hogy viszik a pénzem olyan szolgáltatásért, amit egyszer kértem, de aztán lemondtam. Valakitől 10-20ezret is leraboltak így, most hogy utána néztem jönnek a szorik!

Király Zoltán képe

A magyar nyelvű új PayPal-on ez most már így működik:
"Tevékenység" menübe be kell lépni a főoldalról, majd az ott felsorolt cégeknek a kifizetései közül kiválasztod azt, amelyiket le akarod mondani, rákattintasz. Ekkor megjelenik egy részletes kimutatás, sötét kékkel pedig ez: "Cég név - kifizetések kezelése" erre rákkattintasz. Majd felugrik egy másik lap. Fent a bal oldalon 2 rádiógomb "Aktív elemek megjelenítése" és "Inaktív elemek megjelenítése", minket az aktív elemek érdekelnek, rákkattintasz. Ekkor megjelenik az összes megújuló előfizetésed. Kiválasztod azt, amelyiket le akarod mondani. Ekkor jobb oldalt megjelenik részletesen és egy "Mégse" gomb is! Arra ráböksz és már kész is. Még egy ellenörző kérdés, hgy valóban le akarod mondani, OK. Ennyi.

Rimelek képe

Kedves Zoltán! Köszönöm a friss információt!

Ny. Tamás képe

Én a Badoo-n fizettem elő prémiumra egy naposra bankkártyás verzióval. A badoo leirása szerint a beállitásokba van a leiratkozás gomb, de nálam aktiv a prémium mégis leiratkozás gomb helyett előfizetek gomb van. Hogyan lehet lemondani ezt az automatikusan megujulo szolgáltatást ?

Rimelek képe

Elnézést, hogy csak most reagálok! Sajnos nem láttam, hogy van új komment :(

A badoo-t nem tudom. Igazából az a legjobb, ha a paypal oldaláról keresed ki a feliratkozásokat és törlöd. Az, hogy egy szolgáltatónál épp jól működik-e a saját gomb, bizonytalan. De ennyi idő alatt gondolom, illetve remélem, sikerült megoldanod és nem von le havonta továbbra is neked a badoo.

Kovacs Janos képe

Sziasztok.
Segitsegeteket szeretnem kerni.
inaktivaltam egy automatikus kifizetest a pay pal fiokomban, viszont most szeretnem ujra aktivalni, es ezt asehol sem talalom hogyan tudom megtenni.ott ahol az aktiv es inaktiv statusz lathato, ott semmilyen visszaalitasi lehetöseg nincs.

hol tudom visszaallitani, vagy az inaktiv statuszuak heyleröl törölni?

segitsegeteket köszönöm.

Rimelek képe

Szia! Én azt gondolnám, hogy a szolgáltatónál tudod újra kérni a fizetési mód változtatást és újra aktiválni rajta keresztül a paypal kifizetést. Nem kizárt persze, hogy a paypal-on is vissza tudod engedélyezni és ismét küldi az összegeket a szolgáltatónak, de szerintem biztosabb a szolgáltató felől megközelíteni.

Kovacs Janos képe

köszönom gyors valaszod.
a szolgaltatonal probaltam ujra inditani a feltötltest befizetest tovabbra is a pay pal fiokot megadva. vegig is fut, azt irja oke, sikeres, de semmi nem törtenik sajnos. tovabbra is kifizetetlen marad a havi dij, nem vion le semmit.

vagy te esetleg valamilyen mas modon gondolod az ujra kervenyezest?

Rimelek képe

Így gondoltam én is, de ha nem megy, akkor vagy mégis valamit engedélyezni kell a paypelen (nem tudom, lehet-e tiltani szolgáltatót), vagy nincs elég fedezet a számládon és nem tudja levonni. Ha nem találod meg az okot, még mindig megkérdezheted a szolgáltatót, de a paypal lehet írni. Van külön "Kapcsolatfelvétel" menüpont. De lehet, érdemesebb addig is ebben hónapban más módon fizetned, ha elhúzódna a megoldás.

Új hozzászólás